Intomart GfK is opgericht in 1961 en een volledig onderdeel van GfK sinds 2000. Daarmee is Intomart GfK één van de oudste marktonderzoekbureaus van Nederland. Het is één van de eerste marktonderzoekbureaus die overstapte op CATI ( Computer Assisted Telephone Interviewing) aan het einde van de jaren 80. Het introduceerde in 1999 internetresearch en is nu met meer dan 40% van haar omzet in CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) één van de koplopers in deze nu algemeen aanvaarde dataverzamelingstechniek. Toch is ook het aloude "Face to Face" bij Intomart GfK uitgevoerd met hulp van de modernste online technieken nog steeds zeer succesvol.
Intomart GfK behoort daarmee tot de steeds zeldzamer wordende categorie van full service marktonderzoekbureaus, die "fact base consultancy" kunnen aanbieden zonder enige restrictie ten aanzien van de dataverzameling, ook als een verse random steekproef uit de Nederlandse bevolking vereist is.
Zowel binnen de wereld van het veeleisende mediaonderzoek als in de sectoren van overheid en bedrijfsleven blinkt Intomart GfK uit in de toepassing van innovatieve methoden en technieken gecombineerd met branche deskundigheid en uiteraard met een ouderwetse degelijkheid en kwaliteit.
Ook het kwalitatieve onderzoek vindt bij Intomart GfK op topniveau plaats, met een "state of the art" uitvoeringsunit inclusief Eye Trackingstechnieken voor het moderne reclameonderzoek.